Alhoewel de Amazon recent getaxeerd is en de conclusie was dat de auto in (zeer) nette staat is, zijn er nog wel wat klusjes die gedaan moeten worden. Als geheugensteun voor mezelf hier het lijstje:

  1. Rondom smeren
  2. Er komt bij de motor een piep vandaan. Ik verdenk de dynamo, maar dat weet ik niet zeker. De waterpomp blijkt een iets andere te zijn dan origineel, omdat ik geen smeernippel kan vinden. Daarom eerst maar eens de dynamo smeren en uitzoeken wat het piepen kan betekenen. (W.i.p.)
  3. Roesplekjes in de wielkasten aanpakken. Het stelt niks voor, maar om te voorkomen dat het wel wat voor gaat stellen, deze winter nog aanpakken
  4. Bodem opnieuw tectyleren en licht ontroesten (stelt ook niet veel voor).
  5. Versnellingsbak nakijken. Ik krijg de wagen steeds moeilijker in de 2e versnelling. Het lijkt de synchromesh-ring, maar helemaal zeker ben ik er niet van
  6. Uitlaat op juiste lengte maken. Rotklusje, maar ik ben het tikken van de pijp op de stabilisatorstang achter wel zat.
  7. Knipperlichtrelais checken en mogelijkerwijs vervangen. Hij deed het al een tijdje matig, zeker als ik naar rechts wilde, maar nu werkt het helemaal niet meer.  Het bleek dat het relais een 12-volt-relais was, deze heb ik vervangen door een 6 volt versie. De knipperlichten branden nu feller en consistent.
  8. Kopervet tussen contacten accukabels
  9. Lampjes richtingaanwijzer en groot licht fixen voor de APK
  10. Stuurhuis even nalopen. Er hoort wat speling op te zitten, maar volgens mij is een klein tikje bijstellen mogelijk. Stuurhuis zit erg vast en speling is minimaal. Niets meer aan doen.
  11. Sinds de koppeling vervangen is, trilt de auto bij wat hogere snelheden, met name rond de 80km/uur. Tegelijk aan te pakken bij het nakijken van de bak. Hoewel het nog steeds niet helemaal over is, is het grootste deel van het probleem opgelost door de aandrijfas 180 graden te draaien t.o.v. het differentieel en de bak. Als stand A-A-A slecht was, is A-B-A een stuk beter. Wellicht is A-A-B of A-B-B nog beter, ergens dit jaar maar eens proberen.
  12. Carburateur poetsen.
  13. Contactpunt afstellen
  14. Benzinefilter vervangen
  15. Kachelkraan lekt. Eerst afkoppelen en dan zeer w.s. een nieuwe plaatsen. (W.i.p.) Het bleek dat een slang niet goed vastzat, de kraan was niet lek, maar de lekkage is opgelost.
  16. Carburateur afstellen voor stationair gas. Bij aantrekken choke wordt de klep wel gesloten, maar het gas pas (veel) te laat ook aangetrokken. Daardoor slaat de auto af bij het aantrekken van de choke.
  17. Hele ontstekingsrijtje nalopen. Contactpunt staat nu ongeveer goed, maar moet ik nog even nameten. Ook het tijdstip moet even nagekeken worden, de markers op het vliegwiel zijn moeilijk te lezen.
  18. Kleppen stellen.